BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, May 25, 2010

tribute to sheera..

kucing sy nama Tg. Putri Sheera.anak kucing kampung/kucing liar yg lahir pd 1.5.1999.mak dia bersalin kt umah kosong sebelah umah saya.saya slalu usha dia..
lebih kurang sebulan pastu,mak dia tinggalkan dia di beranda umah saya.Sheera kale puteh..ada spot kale itam kat bawah perot ngn tmpt2 lain.kira mcm lembu new zealand punye coraklaa..ekor sheera pendek cam rabbit :)sheera ni unik,dia xkwn ngn kucing2 lain kecuali yg sama jenis/pattern mcm dia :)apa yg menarik psl sheera..?
dia ske mkn durian,mihun,sayur sawi selain friskies perasa tuna.dia slalu ada utk saya x kira dlm apa keadaan skalipun.dia slalu tunggu saya kt pagar umah tiap kali saya balik dr skolah.dia suke kumpul anak2 batu,pastu susun depan umah.dia xsuke dgr lagu kumpulan giegil feat waheeda(xigt tajuk pe).kalo saya stat humming lagu tu..dia akan acah2 nak cakar muka saya.sheera ni produktif..anak2 dia cecah 100 ekor dlm masa 4taun.nak kasi..kesian lak kat dia.btw,sheera dah meninggal taun 2005/2006
dlm keadaan nak beranak..masa tu saya tgh study law di uia..tgh ada exam.mak saya call,bagitau sheera nazak..saya rasa dunia gelap..saya mintak izin dr lecturer utk balik kuantan tgk sheera..dalam bas,mak saya call..sheera dah meninggal.saya menangis
saya da ilang kwn baik saya.."adik pempuan" saya..saya balut sheera dgn tshirt kegemaran saya..mintak tlg apek,jiran sebelah umah saya kebumikan sheera..saya balik uia..berkabung seminggu ngn pakai celak.dulu2 org mesir pakai celak kalo kucing dorang mati..sounds crazy,rite..?tp bila hubungan antara haiwan peliharaan dan tuan berdasarkan kaseh sayang,xde apa yg mustahil.layanan pun mcm dia seperti kita.cume yg berbeza adalah dr segi fizikal.skrg saya dah x bela kucing.anak2 sheera yg da besar,dorg bawa haluan sendiri.ada yg saya bagi kat keluarga,kwn2.saya dah xnak amek,asuh kucing lain.kenangan sheera terlalu kuat dlm ingatan saya dan kuarga dan x mungkin ada kucing lain yg mampu ganti tempat sheera..

2 comments:

liyanaizyan said...

eh kak farah...yang suke makan durian tu..kak farah ke sheera? hahaaha. Tunjuk la gambar dia. hehehe

Farrah Idzham said...

akak da kureng ngn durian ni..hehe
tp arwah sheera mmg over.
kalo masuk pertandingan mkn durian,for sure u'll know d winner :)